'Het is opmerkelijk dat in vrijwel alle zeer toegankelijk geschreven bijdragen een internationaal kader en theorievorming van wetenschapsfilosofen, -historici of -sociologen als Kuhn, Peirce, Luhmann, Bourdieu of Latour ontbreken. Dat heeft voor- en nadelen: voor wetenschapshistorici bieden zij weinig theoretisch houvast, maar voor een breed publiek, niet-specialistenen studenten zijn de diverse case studies informatief.' Jaap Grave in: Studium 8 (2015) 4, p. 235-236
‘Bij het lezen hiervan wordt steeds meer duidelijk dat niet de technische vernieuwingen maar juist de eisen die aan het onderwijs worden gesteld, van invloed zijn op hoe er les gegeven wordt; of er gebruik wordt gemaakt van de “Lectio of Powerpoint”. Het is een interessant gegeven, dat wordt uitgewerkt vanuit verschillende invalshoeken.’ Paula Hertogh op: www.historischhuis.nl/recensies 26-03-2012
'De titel van de bundel doet vermoeden dat het thema de didactische hulpmiddelen is die op universiteiten worden gebruikt. De inhoud van de zeven artikelen gaat verder dan dat. Naast de hulpmiddelen staan ook de doelen van het universitair onderwijs centraal.' Leon Mijderwijk op: www.historiën.nl 27-12-2011
Verder gesignaleerd in: Reformatorisch Dagblad/PuntKomma 09-12-2011, p. 11.