'In een tiental boeiende intermezzo's krijgen bijzondere aspecten van de pamfletcultuur de aandacht, waaronder de rol van de vrouw. Ze blijkt nauwelijks als serieuze gesprekspartner op te treden, wat een relevante bijstelling betekent van het beeld dat Frijhoff en Spies geven in 1650. Bevochten eendracht (1999). In verband met de uitgeversadressen - vaak niet vermeld of gefingeerd - is het exposé over de vermelding van de bestaande Antwerpse uitgever Verdussen interessant. Naar alle waarschijnlijkheid is ook die gefingeerd bedoeld en gaat achter dit adres de Rotterdammer Johannes Naeranus schuil.' Anneke C.G. Fleurkens: Spiegel der Letteren (2009) 3, p. 407-410
'In haar bijzonder systematische en methodologisch zeer verantwoorde dissertatie laat Dingemanse zien dat het "open karakter" van de praatjes nogal betrekkelijk was.' Rob Hartmans in: De Groene Amsterdammer 132 (2008) 31
'Clazina Dingemanse buigt zich in haar studie met name over de stijlkenmerken van het praatjespamflet.' Jan van Damme in: Provinciaal Zeeuwse Courant 28-06-2008
'De studie biedt een welkome kijk op dit specifieke deel van gesprekspamfletten, met tussen de regels door veel aardige en nuttige informatie. Clazina Dingemanse schreef een prettig leesbare en informatieve studie, die ons inzicht in de literaire discussiecultuur heeft vergroot.' Jeroen Jansen in: Tijdschrift voor Geschiedenis 121 (2008)
Verder gesignaleerd in: Reformatorisch Dagblad 13-08-2008; Tijdschrift voor Nederlandse Taal en Letterkunde 124 (2008) 4; Tijdschrift voor Zeegeschiedenis 28 (2009) 1, p. 110.