'Bart Wallet [heeft] na onderzoek een bijzonder interessant boek [...] afgeleverd over de onbekende geschiedenis van begraafplaats Zeeburg en over de religieuze en sociale geschiedenis van Joods Amsterdam. Daarin zijn veel nieuwe feiten en informatie boven water gekomen, die op zeer heldere wijze aan het papier zijn toevertrouwd.' Victor Brilleman in: Misjpoge 28 (2015) 1, p. 36-37
'Het boek biedt een goede voorzet voor verder onderzoek naar de geschiedenis van de Asjkenazische gemeenschap in Amsterdam en is een studie die de geïnteresseerde lezer van veel informatie hierover zal voorzien. Zeeburg [...] draagt daarmee absoluut bij aan de herwaardering van Zeeburg als historisch erfgoed.' Eline de Graaf in: Holland Historisch Tijdschrift, verschenen op: www.tijdschriftholland.nl 12-12-2014
'Het is gedetailleerd, boeiend en vlot geschreven. Het behandelt de grote en kleine geschiedenis, dat laatste in de vorm van vijftien portretten van hier begraven personen [...]. Een bijzonder boek dat een lang vergeten plek weer gehel tot leven wekt.' In: De Begraafplaats 16 (2014) 6, p. 12
'Het is bijzonder te lezen dat in de 17de en 18de eeuw vergelijkbare problemen met betrekking tot immigratie bestonden zoals die nu bestaan. Ook beschrijft Wallet aan de hand van de geschiedenis van Zeeburg de armoede die in Amsterdam onder de joodse gemeenschap bestond. Ook hier zijn parallellen met het heden te zien. De sociaal rechercheur van vandaag is de opvolger van de bezoekbroeder die in opdracht van het armenbestuur de woningen van armoedzaaiers betrad om te controleren of de steun die werd aangevraagd of ontvangen wel terecht was.' Op: achtervanger.wordpress.com 20-10-2014
'Een van de drie thema's waarin het boek is opgedeeld, behelst een groepsanalyse van de mensen die op Zeeburg begraven werden. [...] Meestal ging het om de geringen in de samenleving, de snijders en rokkenstikkers, de turfkruiers en pakkendragers, de mensen die geen belasting betaalden en van voorrechten verstoken waren.' Willem Bouwman in: Nederlands Dagblad/Gulliver 03-10-2014, p. 13
'Soms waren mensen zo arm dat ze een gestorven kind over de schouder naar Zeeburg droegen en onder de schutting doorschoven: geen geld voor vervoer, een kistje of begrafenis.' Liesbeth Vermeulen in: Terebinth 28 (2014) 4, p. 7
'Tussen 1714 en 1914 hadden er vrijwel dagelijks [...] begrafenissen plaats op Zeeburg. Maar tussen 1914 en 2014 werd er nauwelijks nog begraven. Zeeburg raakte in verval. Grafstenen kwamen onder de grond te liggen, er graasden paarden. De begraafplaats werd een geliefde plek voor spelende kinderen, toeristen en verliefde paartjes.' en 'Een compliment aan de auteur(s) van dit mooie boek'. J. van der Graaf in: Reformatorisch Dagblad/Boeken 03-10-2014, p. 10-11
'De grootste Joodse begraafplaats van Nederland was verzakt, vernield en vergeten. Nu is een deel gerestaureerd. "Eindelijk eerherstel"'. Karin Timmerman in haar artikel 'Tweede leven voor een Joodse dodenakker' in: Trouw/De Verdieping 23-09-2014, p. 6-7
Lees ook het artikel 'Joodse historie in zompige poldergrond' van Karel Berkhoud in: NRC Handelsblad 12-09-2014, A4-A5, dat gebaseerd is op het boek Zeeburg en op gesprekken met bestuursleden van de Stichting Eerherstel Joodse Begraafplaats Zeeburg.
Op woensdag 15 oktober 2014 om ca. 18.00 uur vertelde Bart Wallet in de uitzending Schepper & Co - NCRV, Radio 5, over Zeeburg.
Verder gesignaleerd in: Gen. 21 (2015) 1, p. 77; Mededelingen van de Stichting Jacob Campo Weyerman 38 (2015) 2, p. 221.