'One of the best aspects of this anthology is the breadth of this multidisciplinary study, prompted by a single significant object. Examined from multiple angles and perspectives, the book presents an enlightening 360-degree view of the window. [...] If The Seventh Window had been even longer, more could bewritten about how a viewer encounters the window and how the surrounding stained glass in the church molds the worship experience. [...] Readers will be pleased to fi nd English transcriptions of all Latin texts in the window, and laudable reproductions of the windows and their drawings in both the book and a complimentary CD.' Rachel Wise in: Historians of Netherlandish Art 33 (2016) 2, p. 26-27
'The essays in this beautifully produced and lavishly illustrated book cover every aspect of the window's concept, creation, installation and subsequent fortunes with relentless scholarship.' David Loades in: The Catholic historical review 92 (2006) 3, p. 320-321
'De verschillende hoofdstukken vormen een samenhangend verhaal, dat heel knap allerlei verschillende aspecten van het raam en zijn geschiedenis verweeft. Na het lezen van het boek en het bekijken van de schitterende illustraties kan de lezer met een nieuwe blik naar het raam kijken. (...) Aantrekkelijk aan het boek The Seventh Window is dat het een enorme diepgang kent. De artikelen van de verschillende wetenschappers zijn bepaald niet oppervlakkig. Ook sluiten ze vaak mooi op elkaar aan, zodat de lezer aldoor weer een extra facet gewaar wordt.' Saskia Wubbolts-de Boer in: Recensiebank historischhuis.nl, januari 2006
'In all, The Seventh Window is an enlightening book on an important genre of Renaissance art that is only now attracting appropriate attention. Its more specific studies of Habsburg patronage, royal iconography, and workshop practice should nurture many with a general interest in sixteenth-century culture.' Ethan Matt Kavaler in: Renaissance Quarterly LIX (2006), p. 585-586
'Magistraal boek over koningsglas in Sint-Janskerk. (...) De Groot is glansrijk in zijn opzet geslaagd, want deze zomer plofte zonder enige ceremonie het ongetwijfeld fraaiste boek uit de geschiedenis van de Goudse glazen in de boekwinkel. (...) Geen aspect rond dit glas blijft in het boek onbesproken. De Groot is erin geslaagd daarvoor de grootste kenners van de zestiende eeuw en de kunst uit die tijd te strikken, die in uiterst leesbare bijdragen het glas ontleden en reliëf geven. (...) Wim de Groot heeft met zijn Engelstalig boek, met een overvloed aan uitzonderlijk fraaie en soms ook nog niet eerder gepubliceerde illustraties, ervoor gezorgd dat bezoekers alles over het glas te weten kunnen komen.' Paul H.A.M. Abels in: Tidinge van Die Goude 23 (2005), p. 214-215
'"Niemand kan er meer omheen", zegt Wim de Groot. "Het Zevende Glas is aan de vergetelheid ontrukt."' In: Goudsche Courant, 4-6-2006 (interview). 'Een volledigheid van onderwerpen die dit boek tot een waardevol bezit maken.' E.O.G. Haitsma Mulier in: BMGN 121 (2006), p. 328-329
'The contents provide not simply a detailed analysis of the window itself and its context in the Habsburg Netherlands, but a pleasingly discursive set of essays which range from a conspectus of the life and music of a great Dutch church, as far as a treatment of the portrayal of King Solomon in the Hebrew Bible. With essays from Spanish and Dutch scholars as well as from such English luminaries as Geoffrey Parker and Glyn Redworth, this is a triumph of collaborative presentation, and the illustrations are superb, including the alarming photograph of a burned-out workman's hut immediately below the window in 2003, which finally would have done for it, but for the effectiveness of Dutch protective double-glazing.' Diarmaid MacCulloch in: The Journal of Ecclesiastical History 57 (2006), p. 607-608
'Met deze prachtige bundel heeft De Groot niet alleen een bijna vergeten kunstwerk van Crabeth gerehabiliteerd, maar tevens gedemonstreerd hoe waardevol glas-in-loodramen zijn voor de cultuurgeschiedenis.' Charles Caspers in: Trajecta 16 (2007) 2
'This is a very handsomely produced book with excellent illustrations and full scholarly apparatus.' Rosemarie Mulcahy in: The Burlington Magazine 149 (2007) 1256
'Cet ouvrage réjouira le lecteur par ses approches variées et rigoureuses ainsi que par l'abondance et la qualité de ses illustrations. L'historien de l'art se verra néanmoins quelque peu décu de ne pas y trouver de véritable analyse stylistique du Vitrail du Roi, ni d'approche critique de la problématique des campagnes de restauration du prestigieux vitrail et de son carton.' Valentine Hendriks in: Revue Belge de Philologie et d'histoire 84 (2006)
Verder gesignaleerd in: Signum XVI (2004) 3, p. 116.