Middeleeuwse communicatie
Jaar van uitgifte 2013
Nur1 684
Nur2 694
Reeks naam Madoc
Status leverbaar
Taal Nederlands
Bindwijze ing
Bladzijdes 80
Redactie Ludo Jongen e.a.
Reeks nummer 26 (2012) 4
Plaats van uitgave Hilversum
Druk 1

Inhoud: REDACTIE, Inleiding   MARCO MOSTERT, Communicatie in de Middeleeuwen   ANDREA VAN LEERDAM, Drukkersaffiches   JOS SCHAEKEN, Communicatie op berkenbast en houten staafjes   ANNIKA RULKENS, Einhards bezielde brieven   DESIREE SCHOLTEN, Tussen fluistering en inktvlek. Vragen over cryptografie in vroeg-middeleeuwse spionage   JITSKE JASPERSE, 'Verwijfde' mannen en verfijnde vrouwen   MAAIKE VAN BERKEL, Het luisterend oor van de kalief   ERIK KOOPER, Van nieuwkomer tot letter-lijk. De droeve geschiedenis van de Oudengelse letter genaamd wynn, 'vreugde'   LAURAN TOORIANS, Communiceren met een heiligenleven: Lebuïnus en de lezer   JACQUELINE VAN LEEUWEN, Publileke geschriften   ELISABETH DEN HARTOG, What's in a face? Over non-verbale communicatie en serene en grijnzende koppen in de Nederlandse gotische bouwsculptuur    JESKE VAN DONGEN, Muziekinstrumenten  JELLE KOOPMANS, Wat communiceert toneel in de Middeleeuwen?

'Het leest gewoon 'lekker' weg en werkt motiverend om je eens verder te verdiepen in een onderwerp.' Leon Mijderwijk op: Historiën.nl 08-05-2013.

Middeleeuwse communicatie

9789087043551
10,
+ Toevoegen
Op voorraad in de webshop
Op werkdagen voor 14.00 besteld, dezelfde dag ter post bezorgd. De levertijd is afhankelijk van de postale diensten.
Plaats op verlanglijstje

Beschrijving

Themanummer Madoc. Tijdschrift over de Middeleeuwen 26 (2012) 4.
 

 

Communicatie wordt nu in de eerste plaats geassocieerd met het uitzenden en ontvangen van boodschappen per telefoon, internet, radio of tv. Maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals een krantenartikel, reclamespotje, een borstbeeld van een bewonderde leider of kleding. Hoe deed men dat eigenlijk in de Middeleeuwen? Dit themanummer van Madoc laat zien, dat de wens om een boodschap over te dragen van alle tijden is, maar dat deze verrassende vormen kon aannemen.